Wonen, vervoer, economie en festivals

Utrecht kan een voor­beeld­ge­meente worden als wij samen onze schouders onder duurzaam en gezond leven zetten

Utrecht kan een voorbeeldgemeente worden als wij samen onze schouders onder duurzaam en gezond leven zetten. Door anders te gaan consumeren. Door energiezuinig en duurzaam te wonen, reizen, ondernemen en werken. En door anderen te inspireren tot het maken van duurzame keuzes. Denk aan gezond en lekker voedsel, duurzaam bouwen en wonen en schone lucht en veilig vervoer.

Wonen, vervoer, economie en festivals

Wat we hebben bereikt

• JA-JA sticker tegen ongewenste reclamefolders

Dankzij de Partij voor de Dieren wordt in de gemeente Utrecht (net als in Amsterdam) de JA-JA sticker ingevoerd. Hierdoor mogen alleen nog reclamefolders bezorgd worden bij mensen die hier zelf met een sticker op hun brievenbus om vragen. Jaarlijks kan hiermee 1,8 miljoen kilo aan papier worden bespaard. Gemeenten zoals Den Haag en en Arnhem zijn ook al positief over het plan.

Help mee aan een betere wereld

Word lid Doneer

Partij voor de Dieren: “Festi­va­li­sering Utrecht loopt uit de hand”

PvdD stelt meer dan 40 vragen aan college van B&W over onder meer duurzaamheid, ecologie en spreiding